728 x 90

Σήμα κινδύνου για 10 λιμάνια – Στη λίστα και το λιμάνι του Πρίνου Θάσου

Σήμα κινδύνου για 10 λιμάνια – Στη λίστα και το λιμάνι του Πρίνου Θάσου

Το μπλακ άουτ στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη έφερε στο φως και τα τεράστια προβλήματα υποδομών που υπάρχουν τόσο στο λιμάνι του νησιού όσο και σε δεκάδες άλλα λιμάνια στα νησιά του Αιγαίου.

Βραχονησίδες χωρίς σήμανση, ακατάλληλοι κυματοθραύστες, αβαθή, μικρές προβλήτες και σπασμένα κρηπιδώματα, τα μετατρέπουν σε λιμάνια της αγωνίας με τους πλοιάρχους να δίνουν «μάχη» για να μπορέσουν να δέσουν με ασφάλεια και τους νησιώτες, κατοίκους κι επιχειρηματίες, να «τρέμει το φυλλοκάρδι τους» κάθε φορά που ο καιρός έχει… λίγα μποφόρ παραπάνω.

Μπορεί ο τουρισμός να αποτελεί βαριά βιομηχανία για την Ελλάδα και τα νησιά του Αιγαίου να είναι πόλος έλξης για εκατομμύρια τουρίστες απ΄ όλο τον κόσμο, σε κάποια λιμάνια όμως η κατάσταση μοιάζει τριτοκοσμική, σύμφωνα με όσα καταγράφει σε έκθεσή της η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΑΠΕΝ).

Στη Σαμοθράκη το λιμάνι της Καμαρριώτισας είχε χρόνια να καθαριστεί. Το 2017 η μεγάλη κακοκαιρία που ξέσπασε στο νησί και κατέστρεψε σημαντικό μέρος των υποδομών είχε ως αποτέλεσμα και πολλές φορτές ύλες να μεταφερθούν από τα νερά στην περιοχή του λιμανιού περιορίζοντας το βάθος του.

Το αποτέλεσμα φάνηκε στην τελευταία κρίση. Όταν επιχείρησε να προσεγγίσει στο λιμάνι ένα μεγαλύτερο πλοίο και να δώσει λύση στο πρόβλημα των εκατοντάδων εγκλωβισμένων τουριστών, δεν τα κατάφερε. Το πρόβλημα της Σαμοθράκης θα είχε λυθεί από τη τρίτη μέρα κιόλας αν το λιμάνι είχε καθαριστεί και είχε αποκατασταθεί το βάθος του έτσι ώστε να μπορούν να δέσουν και μεγαλύτερα πλοία… Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας πως σήμερα μόλις εννέα πλοία της ακτοπλοΐας μπορούν να δέσουν στην Καμαριώτισσα.

Σήμα κινδύνου για 10 λιμάνια

Άκρως επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση των φορτωμένων πλοίων εκτός της ΝΟ2 θέσης  στο λιμάνι του Πρίνου.

Οι πλοίαρχοι στην έκθεσή τους που στάλθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέπεμψαν σήμα κινδύνου για τα λιμάνια 10 νησιών.

Για τα συγκεκριμένα λιμάνια αναφέρουν χαρακτηριστικά:

ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ: «Iσως το πιο επικίνδυνο λιμάνι της χώρας. Απαραίτητη η φωτοσήμανση των βραχονησίδων ΠΟΛΥΟ – ΞΕΡΕΣ – ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΙΑ και του Ακ. ΛΑΤΙΝΗ, καθιστά επικίνδυνη την  είσοδο και έξοδο των πλοίων. Επέκταση προβλήτα προς Α. Προσκρουστήρες, σκιάδες, W.C. Εκβάθυνση»

ΘΑΣΟΣ (ΠΡΙΝΟΣ): «Αλλαγή τοποθέτησης νέων δέστρων στις ήδη κατεστραμμένες. Χρήζει άμεσης εκβάθυνσης – άκρως επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση των φορτωμένων πλοίων εκτός της ΝΟ2 θέσης»

ΘΗΡΑΣΙΑ: «Επικίνδυνη η προσέγγιση μεγάλων πλοίων λόγω αδυναμίας αγκυροβολίας εξαιτίας του μεγάλου βάθους. Επέκταση προβλήτα προς Β»

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ: «Επειδή ο συγκεκριμένος χώρος (ΑΘΗΝΙΟΣ) είναι αδύνατον να γίνει λιμάνι λόγω του μεγάλου βάθους, είναι επιβεβλημένη η μεταφορά του λιμανιού σε άλλη περιοχή»

ΑΝΑΦΗ: «Χρήζει άμεσης εκβάθυνσης. Ακρως επισφαλής και επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση του πλοίου. Δεν είναι προστατευμένος ο προβλήτας στους εξωτερικούς κυματισμούς»

ΣΥΡΟΣ: «Σε πολλά σημεία της λιμενολεκάνης το βάθος έχει ελαττωθεί με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται οι χειρισμοί των πλοίων με μεγάλο βύθισμα. Δεν διατίθεται θέση πρυμνοπλαγιοδέτησης για ασφαλή παραμονή πλοίου όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες»

ΚΕΑ: «Επέκταση προβλήτα προς Β και προς Ν. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Φωτοσήμανση λιμενοβραχίονα. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες. Επέκταση λιμενοβραχίονα κατά 30 μ. το λιγότερο»

ΑΝΔΡΟΣ (ΓΑΥΡΙΟ): «Σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση. Λόγω του περιορισμένου βυθίσματος και του λασπώδους βυθού δημιουργούνται προβλήματα στις αναρροφήσεις των πλοίων κατά τη διάρκεια χειρισμών»

ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ: «Επικίνδυνη πρυμοδότηση στον εξωτερικό προβλήτα λόγω γειτνίασης με τα βράχια του λιμενοβραχίονα»

 

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ (ΠΟΡΟΣ): «Δεν παρέχει ασφάλεια στα πλοία από άποψη καιρικών συνθηκών. Είναι εντελώς απροστάτευτο και εκτεθειμένο στους περισσότερους καιρούς».

ethnos.gr

.

Νέα σε εικόνες

Πρόσφατα άρθρα

Τοπική επικαιρότητα