728 x 90

Ψήφισμα σωματείων και φορέων Θάσου-Καβάλας

Ψήφισμα σωματείων και φορέων Θάσου-Καβάλας

Προς Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Υπουργό Υγείας, Υπουργό Παιδείας και
Θρησκευμάτων, Κοινοποίηση Λιμενάρχη Καβάλας, Δήμο Θάσου και Ναυτεργατικά
Σωματεία

Η ανησυχία και ο φόβος του λαού της Θάσου αυξάνεται μπροστά στις ανεξέλεγκτες
διαστάσεις που έχει πάρει η πανδημία στη χώρα. Και αυτή η ανησυχία μεγαλώνει
καθημερινά, όχι μόνο από τα αυξανόμενα νούμερα στα κρούσματα, ενισχύεται κυρίως από
το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν έκανε ουσιαστικά τίποτε για να θωρακίσει το Δημόσιο
Σύστημα Υγείας.
Η νέα απαγόρευση κυκλοφορίας που επιβλήθηκε από τις 7 Νοέμβρη επιβλήθηκε ακριβώς
επειδή η κυβέρνηση το προηγούμενο διάστημα το αξιοποίησε για το μπούκωμα των
εμπόρων της Υγείας, των Μ.Μ.Ε. και των άλλων επιχειρηματικών ομίλων με ζεστό χρήμα
αντί να θωρακίσει το Δημόσιο Σύστημα Υγείας.
Η κυβερνητική πολιτική διαχείρισης της πανδημίας έχει φέρει το λαό, παρά τις θυσίες του,
σε χειρότερο σημείο από εκεί που βρισκόταν όταν ξεκίνησε η πανδημία το Μάρτη.
Προτίμησε, με αποκλειστικό γνώμονα τον περιορισμό του δημοσιονομικού κόστους, να
αφήσει το Δημόσιο Σύστημα Υγείας ανοχύρωτο, τα σχολεία στο έλεος τους, τους χώρους
εργασίας χωρίς ελέγχους και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να ισχύει το πρωτόκολλο της
παστής σαρδέλας με αποτέλεσμα η πανδημία να πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Αυτή η πολιτική είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πολιτική της απελευθέρωσης των
θαλάσσιων συγκοινωνιών, όξυνε τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις ναυτιλιακές εταιρίες,
ενίσχυσε την επιθετικότητα τους σε βάρος των νησιωτών, σε βάρος των δικαιωμάτων των
ναυτεργατών, χειροτέρευσε την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση.
Την ώρα που στο όνομα της πολιτικής των αναδιαρθρώσεων έχουν κλείσει οι υπηρεσίες
του νησιού και όσες έμειναν υπολειτουργούν, την στιγμή που η πανδημία αυξάνεται
ραγδαία, γίνεται πιο επιτακτική η ανάγκη για αύξηση των δρομολογίων ιδιαίτερα στην
γραμμή Πρίνος-Καβάλα, σύμφωνα με τις ανάγκες της απρόσκοπτης εξυπηρέτησης των
κατοίκων του νησιού.
Η γραμμή Πρίνος-Καβάλα είναι κρίσιμης σημασίας για όλο το νησί της Θάσου, γιατί από
εκεί έχουμε πρόσβαση με την Καβάλα και μετακινούνται οι κάτοικοι για όλες τις ανάγκες. Η
γραμμή αυτή γίνεται ακόμα πιο σημαντικό να έχει τακτικά δρομολόγια για την έγκαιρη
μεταφορά ασθενών από το Κέντρο Υγείας Πρίνου στο Νοσοκομείο Καβάλας.
Επίσης, σε απίστευτη ταλαιπωρία μπαίνουν και οι νεφροπαθείς του νησιού καθώς και
άλλοι ασθενείς με βαριές ασθένειες είτε για να πάνε στη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού είτε
για να προμηθευτούν τα φάρμακά τους από τον ΕΟΠΥ. Αναγκάζονται να κάνουν ένα ταξίδι
Οδύσσεια για να πάνε στην Καβάλα μέσω Κεραμωτής και να συνωστίζονται στα λεωφορεία.

Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και δεν μπορούν να αφήνονται στα
χέρια των ναυτιλιακών εταιρειών να παίζουν τα ανταγωνιστικά τους παιχνίδια σε βάρος της
εξυπηρέτησης του λαού της Θάσου και της Καβάλας. Να χωρίζονται με βάση την
κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιριών στην γραμμή «φιλέτο» αυτή του Λιμένα-Κεραμωτής,
ενώ η γραμμή Πρίνος-Καβάλα να είναι ο φτωχός συγγενής. Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες, ως
κοινωνικό αγαθό, πρέπει να υπηρετούν τις ανάγκες της απρόσκοπτης μετακίνησης των
κατοίκων του νησιού με επαρκή δρομολόγια 365 μέρες το χρόνο. Τα δύο δρομολόγια το
χειμώνα και τα τέσσερα ή πέντε το καλοκαίρι από Πρίνο για Καβάλα επ’ ουδενί δεν
εξυπηρετούν τις ανάγκες, ρίχνουν στάχτη στα μάτια ώστε να εξυπηρετήσουν την πολιτική
των μειωμένων απαιτήσεων που στρώνει το δρόμο στα συμφέροντα των ναυτιλιακών
εταιρειών.
Όσοι πιστεύουν στον «υγιή» ανταγωνισμό και στις μεικτές επιχειρήσεις κράτους-τοπικής
διοίκησης-ιδιωτών, ιδεολογήματα που εφαρμόστηκαν με τη μορφή των εταιρειών λαϊκής
βάσης, βλέπουμε τα αποτελέσματα, να λειτουργούν καθαρά με βάση το κέρδος και όχι τις
λαϊκές ανάγκες. Επιπλέον, λύση δεν θα αποτελέσει, ανεξάρτητα από προθέσεις, η
υπογραφή των δρομολογίων στην αρμοδιότητα της τοπικής διοίκησης αφού θα
εξακολουθεί να έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα και δεν θα μπορεί να επιβάλλει δρομολόγια
στις ναυτιλιακές εταιρείες σύμφωνα με τις ανάγκες του νησιού. Πρέπει να καταργηθεί
άμεσα το υπάρχον νομοθετικό νομικό έκτρωμα, το οποίο επιτρέπει στις ναυτιλιακές
εταιρείες να δρομολογούν τα πλοία όπου, όταν και για όσο χρόνο θέλουν, που τους
επιτρέπει να επιλέγουν την έναρξη, την πυκνότητα και την λήξη των δρομολογίων.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες, που εκμεταλλεύονται τις θαλάσσιες συγκοινωνίες του νησιού όλα
αυτά τα χρόνια, συσσώρευσαν μεγάλα κεφάλαια με την άγρια εκμετάλλευση των
ναυτεργατών, το χαμηλό επίπεδο αμοιβών, την εντατικοποίηση της δουλειάς, την
απλήρωτη εργασία. Αύξησαν την χωρητικότητα των πλοίων στο όνομα του ανταγωνισμού,
ενώ οι οργανικές συνθέσεις με την φιλοεφοπλιστική πολιτική όλων των κυβερνήσεων
εξακολουθούν να μην ανταποκρίνονται σύμφωνα με τις ανάγκες των πλοίων. Αξιοποιούν
την πανδημία για παρατεταμένη ακινησία των πλοίων και η ανεργία των ναυτεργατών
σπάει κόκαλα. Την ίδια στιγμή, οι ναυτιλιακές εταιρείες απολαμβάνουν φοροαπαλλαγές,
επιδοτήσεις, απαλλάσσονται από τις εισφορές στο ΝΑΤ, στα τέλη ελλιμενισμού, έχουν
καρπωθεί την κατάργηση του Φ.Π.Α., στα εισιτήρια αύξησαν ταυτόχρονα ακόμα παραπέρα
τις τιμές.
Θεωρούμε αναγκαίο ο λαός της Θάσου και της Καβάλας να αντιμετωπίσουμε ενιαία αυτήν
την αντιλαϊκή πολιτική που εξελίσσεται σε βάρος μας, να συμβάλλει με την μαζική
συμμετοχή του στην ενδυνάμωση του αγώνα για την διεκδίκηση του παρακάτω πλαισίου-
αιτημάτων.
• Ενιαίος δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που θα λειτουργεί με κριτήριο την
ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών και γενικότερα του λαού μας και όχι το
κέρδος των εφοπλιστών.
• Ανάκληση του αντιλαϊκού θεσμικού πλαισίου 2932/01, κατάργηση όλων των νόμων που
απελευθερώνουν την ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιρειών.

• Η άδεια έγκρισης των δρομολογίων των πλοίων να γίνεται με αυστηρά κριτήρια.
• Υποχρεωτική κάλυψη με δρομολόγια 365 μέρες το χρόνο και στις δυο γραμμές Πρίνος-
Καβάλα, Λιμένας-Κεραμωτή σύμφωνα με τις ανάγκες του νησιού. Θεωρούμε και εν μέσω
της πανδημίας ως ελάχιστο αριθμό δρομολογίων για την γραμμή Πρίνος-Καβάλα 6 το
χειμώνα και 8 το καλοκαίρι.
• Το τελευταίο δρομολόγιο το χειμώνα για Κεραμωτή να είναι 19:15 και επιστροφή για το
Λιμένα 20:30. Να σταματήσει το φαινόμενο των ανεκτέλεστων δρομολογίων χωρίς καμιά
προειδοποίηση.
• Υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των πλοίων με 2 μήνες ακινησία για συντήρηση.
Υποχρέωση κατά την περίοδο της ακινησίας των πλοίων να καλύπτονται τα δρομολόγια
από άλλο πλοίο της εταιρείας και, αν δεν υπάρχει, υποχρεωτικά να καλύπτονται από τα
άλλα πλοία εναλλακτικά-κυκλικά.
• Υποχρέωση για κάθε πλοίο που δρομολογείται στις γραμμές του νησιού να εκτελεί
βάρδια πλοίου επιφυλακής μεταφορά ασθενή κυκλικά-εναλλακτικά.
• Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες των πλοίων.
• Οι ναυτεργάτες να έχουν λόγο στο πρόγραμμα καταρτισμού των δρομολογίων, όπως και
άλλοι κοινωνικοί φορείς του νησιού. Να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες των κατοίκων.
• Οι βάρδιες των πληρωμάτων εκτέλεσης των δρομολογίων να γίνονται με κυκλικό
εναλλακτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα στο οποίο θα τηρούνται αυστηρά τα ωράρια
εργασίας και ανάπαυσης, τα ρεπό, η συλλογική σύμβαση εργασίας, τα δικαιώματα των
ναυτεργατών.
• Βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων στα λιμάνια με ευθύνη του κράτους που σήμερα
είναι σε απαράδεκτη κατάσταση.
• Δωρεάν εισιτήρια για τους άνεργους και ΑΜΕΑ, πολύτεκνους, φοιτητές, μαθητές,
στρατευμένους, ειδικές τιμές για συνταξιούχους, μείωση εισιτηρίων 50%.
• Μέτρα στήριξης του Κέντρου Υγείας Πρίνου με προσλήψεις σε γιατρούς, υγειονομικό
προσωπικό, υλικοτεχνική υποδομή. Διεκδικούμε μονάδα αιμοκάθαρσης και φαρμακείο
ΕΟΠΥ στο νησί.
• Αναβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών του νησιού που έχουν υποβαθμιστεί λόγω της
πολιτικής των αναδιαρθρώσεων (ΔΕΗ). Να έρχεται καθημερινά υπάλληλος της ΔΕΗ στο νησί
και όχι μια φορά την εβδομάδα. Να επανέλθουν η Εφορία και η Πολεοδομία στο νησί.
• Στήριξη των σχολείων του νησιού με πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού-
άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα
σχολεία. Καθιέρωση μειωμένων τιμών εισιτηρίων σε πλοία-ΚΤΕΛ για όσους εκπαιδευτικούς
τα χρησιμοποιούν για λόγους εργασίας, επίδομα σίτισης-στέγασης. Πρόσληψη αναγκαίου
προσωπικού καθαριότητας. Επάρκεια στα μέσα ατομικής προστασίας και καθαριότητας.

• Στήριξη των καθηγητών και των μαθητών με όλη την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή,
με ευθύνη του κράτους, για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.
• Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των
μαθητών όταν επιστρέψουν στα σχολεία
• Μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, στους χώρους
εργασίας, γενικότερα στο λαό του νησιού με ευθύνη του κράτους.

Σωματεία και Φορείς
Σωματείο Συνταξιούχων Ναυτικών Καβάλας Θάσου
Ενιαίο Συνδικάτων Ναυτεργατών Νομού Καβάλας
Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ Καβάλας «Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ»
Σωματείο Εμπορουπαλλήλων Καβάλας Θάσου
Σωματείο Επισιτισμού Καβάλας Θάσου
Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Θάσου
Σωματείο Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Νομού Καβάλας
Πολιτιστικός Σύλλογος Λιμεναρίων «Το Κάστρο»

Νέα σε εικόνες


Πρόσφατα άρθρα

Τοπική επικαιρότητα