728 x 90

Παίρνουν τα Πλοία τους και Φεύγουν από την Θάσο οι Ναυτιλιακές Εταιρείες

Παίρνουν τα Πλοία τους και Φεύγουν από την Θάσο οι Ναυτιλιακές Εταιρείες

Νεκρή Πλέον η Γραμμή Καβάλας -Πρίνου κανένα δρομολόγιο για τον χειμώνα του 2019-2020

Επαληθεύτηκαν οι ανησυχίες και οι φόβοι τους οποίους είχε εκφράσει μεσώ του άρθρου της η Εφημερίδα “Ελευθερία του Λόγου” στις 23 Φεβρουάριου 2019 καθώς αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα της βέβαιης παρουσίας τεσσάρων επιπλέον πλοίων, ισάριθμων ναυτιλιακών εταιρειών που μέχρι σήμερα δε σχετίζονται με τη ακτοπλοϊκή σύνδεση Καβάλας–Θάσου στην πορθμειακή γραμμή της Κεραμωτής–Λιμένα για την τουριστική σεζόν που ξεκινά από τις 06/05/2019 έως και τις 31/10/2019.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες που επί χρόνια δραστηριοποιούνται στην περιοχή αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρό πλήγμα με την αύξηση του ανταγωνισμού και τα τέσσερα επιπλέον πλοία που θα προστεθούν στα δρομολόγια έτσι αποφάσισαν να αποσύρουν 6 πλοία (3 από κάθε εταιρία) τον ερχόμενο Νοέμβρη και τα δρομολογήσουν στην περιοχή της Σαλαμίνας, ως αντίδραση στον ερχομό νέων εταιριών στην καλοκαιρινή περίοδο με αποτέλεσμα να κλείσει η γραμμή του Πρίνου,να υποβαθμιστεί η γραμμή της Κεραμωτής και να μην πραγματοποιείται Κανένα δρομολόγιο για πρίνο τον χειμώνα 2019-2020.

Να υπενθυμίσουμε ότι στην συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 23-10-2018 στο Υπουργείο Ναυτιλίας σύσκεψη δεύτερη στην σειρά σχετική με το θέμα της πορθμειακής γραμμής Καβάλα-Πρίνου και μετά την αναβολή λήψης απόφασης από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών,πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας κ.Τεμπονέρα,εκτός από τους υπηρεσιακούς παράγοντες παρευρέθησαν και εκπρόσωποι όλων των εμπλεκομένων ναυτιλιακών εταιρειών που θα δρομολογούσαν τα πλοία τους στις τοπικές γραμμές στην επόμενη δρομολογιακή περίοδο από 1/11/2018 μέχρι 31/10/2019 συζητήθηκε εκτενώς η ανάγκη συνέχισης της εξυπηρέτησης της πορθμειακής γραμμής Πρίνου-Καβάλας,όπου καμία εταιρεία δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον για οικειοθελή δρομολόγηση πλοίου κατά την νέα δρομολογιακή περίοδο .

Ο κ. Τεμπονέρας ανακοίνωσε στους εκπρόσωπους των εταιρειών ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας, κάνοντας χρήση διατάξεων του νόμου, ότι θα εξασφάλιζε την συνέχιση της εξυπηρέτησης της γραμμής αφού αυτό αποτελεί γενική απαίτηση των κατοίκων του νησιού.Η συγκεκριμένη επιβολή δημόσιας υπηρεσίας θα ήταν υποχρεωτική στις πλοιοκτήτριες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην γραμμή Θάσου-Κεραμωτής ,ώστε αυτές να διαθέσουν κατάλληλο πλοίο τους και για τα δρομολόγια στην γραμμή Πρίνου-Καβάλας κάτι το οποίο τελικά και δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

Οι τοπικές εταιρείες ΑΝΕΘ και κ. Μητσόπουλου αλλά και η εταιρεία του κ. Φιλιάγκου δήλωσαν τότε πως αν τους επιβληθεί η δημόσια υπηρεσία θα ανταποκριθούν και θα δρομολογήσουν ένα από τα πλοία τους στην Γραμμή Πρίνου-Καβάλας.Το μέτρο όμως θα πρέπει να ισχύσει καθ΄όλη την διάρκεια της νέας δρομολογιακής περιόδου και να επιβληθεί σε όλες ανεξαιρέτως τις εμπλεκόμενες ναυτιλιακές εταιρείες.Αντίθετη ήταν η τοποθέτηση των πλοιοκτητών από την Σαλαμίνα που το καλοκαίρι του 2019 θα δρομολογήσουν,τέσσερα νέα πλοία μόνο στην γραμμή Κεραμωτής–Θάσου και μόνο κατά την θερινή περίοδο του 2019.

Αμφισβήτησαν το δικαίωμα του Υπουργείου να επιβάλει την παραπάνω ρύθμιση για λόγους δημοσίου συμφέροντος και απείλησαν ότι αν υπάρξει επιβολή θα προσβάλουν και θα ακυρώσουν την απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας στο Συμβούλιο της Επικρατείας.Δικαιολογώντας την θέση τους πως δεν διαθέτουν κατάλληλο πλοίο για την γραμμή Πρίνου-Καβάλας και πως δεν θα προλάβαιναν να τα αποκτήσουν πριν την έναρξη της νέας δρομολογιακής περιόδου.Να υπενθυμίσουμε πως σε άρθρο της Εφημερίδας με ημερομηνία 1 Μαρτίου 2019 και τίτλο Οι“Παντόφλες”και το άκυρο“Μοίρασμα των Δρομολογίων” ο ισχύοντας νόμος, δεν είναι απλά ένας νόμος αλλά μια ευρωπαϊκή οδηγία.Από την άλλη πλευρά η γραμμή Πρίνου-Καβάλας δεν ενδιαφέρει τις 16 Ναυτιλιακές εταιρείες για τον απλούστατο λόγο ότι η πορθμειακή γραμμή δεν είναι κερδοφόρα.

Το μόνο σίγουρο ερώτημα το οποίο θα παραμείνει για ακόμα μια χρονιά είναι αν η πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου θα παραμείνει στο έλεος των ανθρώπων η στο έλεος του θεού……Σε ανακοίνωση της η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Δήμου Θάσου τολμά να μιλήσει ανοιχτά για το σοβαρότατο θέμα που έχει προκύψει με την απόσυρση 6 πλοίων από την γραμμή Θάσου-Καβάλας.

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

Ακόμη δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι από την προηγούμενη παρέμβασή μας ,ως αναφορά τις θαλάσσιες συγκοινωνίες του νησιού και οι εξελίξεις έρχονται να επιβεβαιώσουν την θέση μας ως Λαϊκή Συσπείρωση ότι:το κοινωνικό αγαθό της απρόσκοπτης μετακίνησης των κατοίκων με την ηπειρωτική χώρα οι θαλάσσιες συγκοινωνίες δεν μπορεί να αφήνονται στο παιχνίδι του ανταγωνισμού μεταξύ των ναυτιλιακών εταιριών, για το ποιος θα καρπωθεί το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των κερδών ώστε να αυξάνουν τα θησαυροφυλάκια τους και να υπονομεύεται το δικαίωμα των κατοίκων του νησιού για φθηνές , ασφαλείς, τακτικές θαλάσσιες συγκοινωνίες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Οι ναυτιλιακές εταιρίες ΑΝΕΘ και ΝΕΚ (Μητσόπουλου) δημιουργώντας κοινοπραξία αποφάσισαν να αποσύρουν 6 πλοία (3 από κάθε εταιρία) τον ερχόμενο Νοέμβρη και τα δρομολογήσουν στην περιοχή της Σαλαμίνας, ως αντίδραση στον ερχομό νέων εταιριών στην καλοκαιρινή περίοδο.

Αποτέλεσμα να κλείσει η γραμμή του Πρίνου, να υποβαθμιστεί η γραμμή της Κεραμωτής, να κινδυνεύουν να βρεθούν στην ανεργία 60 ναυτεργάτες ή στην «καλύτερη» να μεταναστεύσουν αφήνοντας οικογένειες και σπίτια προκειμένου να έχουν μεροκάματο τον επόμενο χειμώνα. Κατέρρευσε σαν «χάρτινος πύργος» το ιδεολόγημα που καλλιέργησαν μέχρι σήμερα όλες οι αστικές πολιτικές δυνάμεις και οι άνθρωποι τους στην Τοπική Διοίκηση, ότι η ένταση του ανταγωνισμού, η αύξηση του αριθμού των εταιριών θα λύσουν τα προβλήματα των θαλάσσιων συγκοινωνιών.Αυτή η κατάσταση είναι αποτέλεσμα της απελευθέρωσης των θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας, του θεσμικού πλαισίου έκτρωμα του 2001, που ψήφισε η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και υλοποίησαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, που απελευθέρωσε την ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιριών, δίνοντας το δικαίωμα να δρομολογούν τα πλοία τους όποτε ,όπως και οπού θέλουν.

Τεράστιες είναι οι ευθύνες της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που με την πολιτική της δίνει «αέρα στα πανιά» των εφοπλιστών, διατηρώντας και ενισχύοντας όλους τους νόμους των προηγούμενων, των δεκάδων φοροαπαλλαγών, την διάθεση αφορολόγητου καυσίμου, την κατάργηση συλλογικών συμβάσεων κλπ.Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις είναι ανάγκη κάθε σωματείο, σύλλογος, μαζικός φορέας του νησιού να αντιδράσει στην προκλητική και αδιάλλακτη στάση των εταιριών και της κυβέρνησης που υπονομεύουν ακόμη παραπέρα την εξυπηρέτηση του νησιού και πετούν στην ανεργία 60 ναυτεργάτες.

Με τον αγώνα μας να απαιτήσουμε:

Ασφαλείς , τακτικές, φθηνές θαλάσσιες συγκοινωνίες, 365 μέρες το χρόνο και στις 2 γραμμές, με βάση τις ανάγκες του λαού του νησιού και .χι τα κέρδη των εφοπλιστών. Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου που απελευθερώνει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και την εφοπλιστική ασυδοσία.

• Επαρκείς λιμενικές εγκαταστάσεις για την ασφαλή φορτοεκφόρτωση των πλοίων και την πλήρη πρόσδεση τους, ώστε να μην αναγκάζονται οι ναυτεργάτες να «δένουν» τα πλοία σε άλλα λιμάνια, που έχει ως αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της εργασίας και την διανυκτέρευση μέσα στα πλοία.

Η άδεια έκδοσης δρομολογίων των πλοίων να γίνεται με αυστηρά κριτήρια, υποχρεωτικά να καλύπτουν και στις 2 γραμμές. Υποχρεωτικά κατά την περίοδο ακινησίας των πλοίων να καλύπτονται τα δρομολόγια από άλλο πλοίο της εταιρίας και αν δεν υπάρχει υποχρεωτικά να καλύπτονται από τις άλλες εταιρίες κυκλικά- εναλλακτικά. Υποχρέωση για κάθε πλοίο που δρομολογείτε στις 2 γραμμές να εκτελεί βάρδια πλοίου επιφυλακής μεταφορά ασθενή κυκλικά- εναλλακτικά.Το Σωματείο των ναυτεργατών να έχει ουσιαστικό λόγο στον προγραμματισμό των δρομολογίων.

• Να μην χαθεί καμία θέση εργασίας, κανένας άνεργος ναυτεργάτης. Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες. Πλήρη και σταθερή εργασία για όλους τους ναυτεργάτες, ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που να καλύπτουν τις ανάγκες των ναυτεργατών, με κατοχυρωμένα μισθολογικά-εργασιακά ασφαλιστικά συνταξιοδοτικά δικαιώματα και συνδικαλιστικές ελευθερίες

Νέα σε εικόνες

Πρόσφατα άρθρα

Τοπική επικαιρότητα