728 x 90

Οι “Παντόφλες”και το άκυρο“Μοίρασμα”των Δρομολογίων

Οι “Παντόφλες”και το άκυρο“Μοίρασμα”των Δρομολογίων

Οι “Παντόφλες” και τα “Αμφίπλωρα”πλοία

Κάθε χρόνο γινόμαστε θεατές στο ίδιο έργο με τους Φορείς και τους παράγοντες του τόπου να πιέζουν για περισσότερα από δύο χειμερινά δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου.Ο ισχύοντας νόμος, δεν είναι απλά ένας νόμος αλλά μια ευρωπαϊκή οδηγία.

Είναι γνωστό πως το καλοκαίρι του 2019 στη γραμμή της Κεραμωτής-Θάσου τα πλοία θα αυξηθούν,αφού στα υπάρχοντα θα προστεθούν τέσσερα μεγάλα και αμφίπλωρα σκάφη.Αν και οι θέσεις ελλιμενισμού στο λιμάνι του Λιμένα είναι δώδεκα ωστόσο τα πλοία που θα εξυπηρετούν τα δρομολόγια Λιμένα– Κεραμωτής θα είναι 16 με αποτέλεσμα οι θέσεις ελλιμενισμού να μην επαρκούν.Από την άλλη πλευρά η γραμμή Πρίνου-Καβάλας δεν ενδιαφέρει τις 16 Ναυτιλιακές εταιρείες για τον απλούστατο λόγο ότι η πορθμειακή γραμμή δεν είναι κερδοφόρα.

Σήμερα οι εκκλήσεις των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και των φορέων,να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην αναβάθμιση της συγκεκριμένης γραμμής έχουν πέσει ακόμα μια φορά στο κενό.Άξιο προσοχής είναι το γεγονός πως αν και σήμερα έχει γίνει αντικατάσταση των πλοίων γνωστόν και ως «παντόφλες»,με καινούργια αμφίπλωρα μεγαλύτερης χωρητικότητας επιβατών και οχημάτων,πως αν και πραγματοποιήθηκαν εργασίες εκβάθυνσης στους χώρους πρόσδεσης των πλοίων αλλά και παρεμβάσεις για να διευκολύνεται το επιβατικό έργο με περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού τελικά η μόνη γραμμή που θεωρείται ποιο συμφέρουσα παραμένει αυτή της Θάσου-Κεραμωτής.

Πως και πότε χαρακτηρίζουμε μια γραμμή συμφέρουσα;;;

Την τοπική αυτοδιοίκηση,τους φορείς και γενικότερα τις τοπικές κοινωνίες, αυτό που ενδιαφέρει είναι να υπάρχουν δρομολόγια τα οποία θα εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό και βεβαίως ασφαλή και σύγχρονα πλοία.

Η γραμμή Καβάλας-Πρίνου είναι η πιο συμφέρουσα από άποψης χρόνου και εξυπηρέτησης της πλειοψηφίας των κατοίκων της Θάσου, οι οποίοι έχουν πρόσβαση απ’ευθείας στη πόλη της Καβάλας, αυτόματα και πρόσβαση στις δημόσιες και όχι μόνο υπηρεσίες του νομού της Καβάλας αλλά και της αγοράς της.Είναι η κοντινότερη διαδρομή και ο Πρίνος βρίσκεται χιλιομετρικά στο μέσον απ’όλα τα χωριά του νησιού.Είναι παράλογο για κάποιον πολίτη της Θάσου να πηγαίνει στον Λιμένα, διανύοντας αρκετά χιλιόμετρα για να φτάσει εκεί και μετά πάλι αρκετά χιλιόμετρα για να φτάσει από την Κεραμωτή στην πόλη της Καβάλας, με ό,τι κόστος σε χρόνο και χρήμα συνεπάγεται αυτό.

Επίσης πλήθος εκπαιδευτικών και όχι μόνο υπαλλήλων που εργάζονται στα χωριά της Θάσου ,αναγκάζονται να μετακινούνται με μεγάλο κόστος στη Κεραμωτή για να φτάσουν στον Λιμένα και αργότερα να πάνε στα χωριά τα οποία εργάζονται.

Συνέπειες που περνούν από την θεωρία στην Πράξη…..

Διακοπή δρομολογίων σημαίνει διακοπή της απευθείας διακομιδής από τον Πρίνο στο λιμάνι της Καβάλας και στο Νοσοκομείο μειώνοντας τα πολλαπλά οφέλη στο χρόνο διακομιδής και επομένως στην έκβαση των περιστατικών,στην κίνηση ασθενοφόρων,στην απασχόληση υγειονομικού προσωπικού, καθώς και στο δημοσιονομικό κόστος.Το πρόβλημα είναι οξύτατο με πολλαπλές επικίνδυνες συνέπειες και απαιτείται να επιλυθεί άμεσα από τους αρμόδιους και θεσμικούς παράγοντες πριν οι συνέπειες περάσουν από τη θεωρία στην… πράξη.

Το μοίρασμα και η επιβατική κίνηση….

Και αν η αύξηση της επιβατικής κίνησης στη γραμμή Πρίνος-Καβάλα μπορεί να φαντάζει ένα άπιαστο όνειρο η κατανομή των αμφίπλωρων πλοίων που θα εξυπηρετεί το κοινό,θα αποφορτίσει τα λιμάνια,θα προσφέρει περισσότερη ασφάλεια στον απόπλου και στον κατάπλου των πλοίων ενώ θα βοηθήσει τους επαγγελματίες της Κεραμωτής να ενισχύσουν το εισόδημα τους,αφού οι ταξιδιώτες προς Θάσο θα έχουν τη χρονική δυνατότητα να απολαύσουν ένα καφέ,ή ένα γεύμα, στην παραλία του οικισμού.

Στοχεύοντας στην υλοποίηση λανθασμένων σχεδιασμών και χειρισμών, πιέζοντας και θεωρώντας πως η μονή λύση είναι τα τακτικά δρομολόγια στη γραμμή Θάσου-Κεραμωτής το αποτέλεσμα σίγουρα δεν θα ωφελήσει κανέναν και ιδιαίτερα τις Ναυτιλιακές εταιρίες που φέτος θα πρέπει να αντιμετωπίσουν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα ανταγωνισμού.

Το μόνο σίγουρο ερώτημα το οποίο θα παραμείνει για ακόμα μια χρονιά είναι αν η πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου θα παραμείνει στο έλεος των ανθρώπων η στο έλεος του θεού……

Νέα σε εικόνες

Πρόσφατα άρθρα

Τοπική επικαιρότητα