728 x 90

Με Βαρύ χτύπημα αποτελειώνει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τις Ναυτεργατικές Οικογένειες Εγκρίνοντας τις μετακινήσεις Εταιριών και Πλοίων

Με Βαρύ χτύπημα αποτελειώνει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τις Ναυτεργατικές Οικογένειες Εγκρίνοντας τις μετακινήσεις Εταιριών και Πλοίων

Από καταγγελία που λάβαμε από το Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Ν.Καβάλας, επισημαίνεται ότι οι εξελίξεις που δρομολογούνται στις πορθμειακές γραμμές Κεραμωτή – Λιμένα και Καβάλας–Πρίνου,με βάση απόφασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, θα οξύνουν περισσότερο τα προβλήματα των ναυτεργατών και των πορθμειακών γραμμών.

Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ:

Oι ναυτεργάτες της Θάσου και συνολικά το νησί και η περιοχή βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα επιδείνωση της εργασιακής μας κατάστασης και ταυτόχρονα της ποιότητας ζωής στα δύο λιμάνια, Κεραμωτής-Λιμένα και Καβάλας- Πρίνου :Το κέρδος που προκύπτει από την ολοένα,άναρχα και χαοτικά ανερχόμενη επιβατική κίνηση στην γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα, ήταν αναπόφευκτο να προσελκύσει κι άλλα εταιρικά σχήματα, πέραν των τριών (3) που δραστηριοποιούνται τώρα, με αποτέλεσμα για φέτος την δρομολόγηση με απόφαση του ΣΑΣ και του ΥΕΝ πέντε (5) ακόμα πλοίων εταιριών της Σαλαμίνας, η μόνη δε αντίδραση που έχει εκδηλωθεί είναι η συσπείρωση των “ντόπιων” εταιριών ΑΝΕΘ και ΝΕΚ (Μητσόπουλου) σε κοινοπραξία για την μετακίνηση, μετά την λήξη της τουριστικής περιόδου, ισάριθμων πλοίων (τριών (3) από κάθε μία) και την δρομολόγησή τους τον ερχόμενο χειμώνα στην περιοχή της Σαλαμίνας, χωρίς καθόλου να αμφισβητούν φυσικά είτε το δικαίωμα των συναδέλφων τους να ανέβουν στην περιοχή μας, είτε τις αποφάσεις δρομολόγησης των “ξένων” πλοίων είτε για τις θέσεις ελλιμενισμού των νέων πλοίων πέντε (5) τον αριθμό που σε παλαιότερη καταγγελία μας στο Κ.Λ. Καβάλας και στο ΥΕΝ το είχαμε επισημάνει ότι οι θέσεις και στα τρία λιμάνια Θάσου- Πρίνου-Κεραμωτής είναι δώδεκα (12) και τα πλοία από τον Μάιο θα είναι δεκαεπτά (17).

Αποτέλεσμα θα είναι φυσικά να κλείσει οριστικά η γραμμή του Πρίνου, να υποβαθμιστεί παραπέρα η γραμμή Λιμένα-Κεραμωτής και να επιδεινωθεί η ήδη επιβαρυμένη λειτουργία των δύο λιμανιών, ιδιαίτερα της Κεραμωτής, που έχει προ πολλού κορεσθεί, και τέλος, να χειροτερέψουν απότομα οι όροι εργασίας και ζωής μεγάλου μέρους από τις 80 ναυτεργατικές οικογένειες του νησιού, αφού στην καλύτερη των περιπτώσεων πολλοί θα αναγκαστούν να μεταναστεύσουν στην Σαλαμίνα, αφήνοντας οικογένειες και σπίτια προκειμένου να έχουν μεροκάματο τον επόμενο χειμώνα, την ώρα που οι ΑΝΕΘ και ΝΕΚ έχουν αναλάβει απέναντί μας την υποχρέωση να μας απασχολούν αποκλειστικά στις τοπικές γραμμές.

Έτσι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όσον αφορά το νησί μας, θα κλείσει την τετραετία της με ένα βαρύ Χτύπημα στις ναυτεργατικές του οικογένειες, εγκρίνοντας, μέσω Σ.Α.Σ. και Υ.Ε.Ν., τις μετακινήσεις εταιριών και πλοίων, γενικότερα διατηρώντας ανέπαφο το θεσμικό πλαίσιο-έκτρωμα που βρήκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, στον πυρήνα του οποίου μπήκε το δικαίωμα των εφοπλιστών να δρομολογούν τα πλοία τους, όποτε, όπως και όπου τους συμφέρει.

Το κοινωνικό αγαθό της απρόσκοπτης μετακίνησης των κατοίκων του νησιού, καθώς και των επισκεπτών του, από και προς την ηπειρωτική χώρα δεν μπορεί να αφήνεται στο παιχνίδι του ανταγωνισμού μεταξύ των ναυτιλιακών εταιριών για το ποιος θα καρπωθεί το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των κερδών, ώστε να αυξάνουν τα θησαυροφυλάκια τους σε βάρος του δικαιώματος των κατοίκων του νησιού να έχουν φθηνές και ασφαλείς, τακτικές θαλάσσιες συγκοινωνίες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις είναι ανάγκη να προβληματιστεί και να αντιδράσει κάθε σωματείο, σύλλογος, μαζικός φορέας του νησιού και της περιοχής, να σταθεί απέναντι στην προκλητική και αδιάλλακτη στάση των εταιριών και της κυβέρνησης.

Να απαιτήσουμε:

Υποχρεωτική δεκάμηνη απασχόληση του κάθε πλοίου της όποιας εταιρίας δραστηριοποιείται στις τοπικές γραμμές του νησιού.

Ασφαλείς, τακτικές, φθηνές θαλάσσιες συγκοινωνίες, και στις 2 γραμμές, με βάση τις ανάγκες του λαού του νησιού και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου που απελευθερώνει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και την εφοπλιστική ασυδοσία.

Να αποσυρθούν ή να ακυρωθούν άμεσα οι αποφάσεις για δρομολόγηση επί πλέον πλοίων το καλοκαίρι στην γραμμή Λιμένα-Κεραμωτής και το χειμώνα στη γραμμή Πέραμα-Σαλαμίνα.

Η δρομολόγηση των πλοίων να γίνεται με αυστηρά κριτήρια και υποχρεωτικά να καλύπτονται και οι δύο (2) γραμμές. Κατά την περίοδο ακινησίας των πλοίων τα δρομολόγια να καλύπτονται υποχρεωτικά από άλλο πλοίο της εταιρίας και, αν αυτή δεν διαθέτει κατάλληλα πλοία, να καλύπτονται υποχρεωτικά από τις άλλες εταιρίες κυκλικά-εναλλακτικά. Κάθε πλοίο που δρομολογείται στις δύο (2) γραμμές να εκτελεί υποχρεωτικά βάρδια πλοίου επιφυλακής για μεταφορά ασθενών κυκλικά-εναλλακτικά. Το Σωματείο των ναυτεργατών και οι φορείς του νησιού να έχουν ουσιαστικό λόγο στον προγραμματισμό των δρομολογίων.

Να μην χαθεί καμία θέση εργασίας, κανένας άνεργος ναυτεργάτης. Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες. Πλήρη και σταθερή εργασία για όλους τους ναυτεργάτες, ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που να καλύπτουν τις ανάγκες των ναυτεργατών, με κατοχυρωμένα μισθολογικά-εργασιακά ασφαλιστικά συνταξιοδοτικά δικαιώματα και συνδικαλιστικές ελευθερίες.

Επαρκείς και σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις για την ασφαλή και άνετη φορτοεκφόρτωση των πλοίων και την πλήρη πρόσδεση τους, ώστε να μην αναγκάζονται οι ναυτεργάτες να «δένουν» τα πλοία σε άλλα λιμάνια, που έχει αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της εργασίας και την διανυκτέρευση μέσα στα πλοία που αντιτίθεται στην νομοθεσία καθώς κανένα πλοίο δεν πληροί τους κανόνες ενδιαίτησης και ασφάλειας.

Αποσυμφόρηση του λιμανιού της Κεραμωτής, στην προοπτική της κατάργησής του από πορθμείο και της αντικατάστασής του από άλλη, καταλληλότερη λιμενική εγκατάσταση.

Σε Αντίστοιχη καταγγελία προχώρησε και το Σωματείο Συνταξιούχων ΝΑΤ Ν.Καβάλας στην επιστολή του αναφέρει τα εξής:

Ακάθεκτες οι ναυτιλιακές εταιρίες με τις πλάτες της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής της κυβέρνησης κλιμακώνουν την επίθεσή τους σε βάρος της απρόσκοπτης σύνδεσης των κατοίκων του νησιού με την Καβάλα και πετούν στην ανεργία 60 ναυτεργάτες.

Από τον ερχόμενο Νοέμβριο αφήνουν ακάλυπτο τον Πρίνο από δρομολόγια, διατηρούν μόνο την κερδοφόρα γραμμή του Λιμένα, μεταφέρουν 6 πλοία στην Σαλαμίνα για δρομολόγηση, 3 η ΑΝΕΘ και 3 ο πλοιοκτήτης Μητσόπουλος, κάνοντας μάλιστα και κοινοπραξία, ως αντίδραση για την έλευση 4 πλοίων από πλοιοκτήτες της Σαλαμίνας, για δρομολόγηση από το Μάιο και για 5 μήνες στη γραμμή του Λιμένα.

Η φιλοεφοπλιστική πολιτική όλων των κυβερνήσεων και του ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτή που φέρνει το νησί αντιμέτωπο με τον εφιάλτη της απομόνωσης με την Καβάλα και τους 60 ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι σε αυτά τα πλοία στην ανεργία.

Η αξιοποίηση των προνομίων που τους δίνει η απελευθέρωση των θαλασσίων συγκοινωνιών το θεσμικό πλαίσιο έκτρωμα του 2001 που ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και στήριξαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, με διεύρυνση των προνομίων τους, έχει ως αποτέλεσμα να έχει απελευθερωθεί η ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιριών, να έχουν κάνει τσιφλίκι τους τις θαλάσσιες συγκοινωνίες του νησιού, να δρομολογούν τα πλοία όποτε όπου και όπως θέλουν σύμφωνα με την κερδοφορία τους, να υπονομεύουν το δικαίωμα των κατοίκων του νησιού για απρόσκοπτη σύνδεση με την Καβάλα και να χτυπούν ανελέητα τα δικαιώματα των ναυτεργατών.

Τη στιγμή που στα πλαίσια των αναδιαρθρώσεων έχουν κλείσει όλες οι υπηρεσίες του νησιού και αναγκαζόμαστε να ταξιδεύουμε συχνά-πυκνά στην Καβάλα οι ναυτιλιακές εταιρίες μας εξαναγκάζουν να ταξιδεύουμε μέσω Κεραμωτής για να πάμε στην Καβάλα κάνοντας ένα ταξίδι Γολγοθά και επιβαρύνοντάς μας με πρόσθετο οικονομικό κόστος.

Επίσης εφαρμόζουν την πολιτική των πανάκριβων εισιτηρίων στους επιβάτες και στα ναύλα των οχημάτων, εάν προσθέσεις και τα εισιτήρια του ΚΤΕΛ το ταξίδι στην Καβάλα γίνεται απαγορευτικό γιατί επιβαρύνει το ήδη χτυπημένο εισόδημά μας από την άγρια αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά η θέση μας ότι οι θαλάσσιες συγκοινωνίες του νησιού δεν μπορεί να αφήνονται στο παιχνίδι του ανταγωνισμού μεταξύ των ναυτιλιακών εταιριών για το ποιος θα καρπωθεί το μεγαλύτερο κομμάτι της πίττας των κερδών.

Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες του νησιού είναι κοινωνικό αγαθό και ως τέτοιο έχει να κάνει με την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των κατοίκων του του με την Καβάλα και δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται για να γεμίζουν τα θησαυροφυλάκιά τους οι εφοπλιστές. Πρέπει να γίνουν λαϊκή περιουσία.

Η πάλη για την κατάργηση των προνομίων των ναυτιλιακών εταιριών που απορρέουν από την απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής που κόβει μισθούς, συντάξεις, κόβει δαπάνες για την υγεία, αφήνει χωρίς ειδικευμένους γιατρούς το κέντρο υγείας και το νοσοκομείο Καβάλας, κόβει δαπάνες για φάρμακα, για την παιδεία, επιβάλλει φόρους και χαράτσια στο λαό και από την άλλη δίνει πακτωλό χρημάτων στους εφοπλιστές. Στη βάση αυτού του στόχου οι εργαζόμενοι οι συνταξιούχοι οι κάτοικοι του νησιού έχουμε καθήκον να συντονίσουμε τις προσπάθειές μας ώστε να δημιουργηθεί ένα πλατύ μέτωπο ενάντια στην ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιριών, την πολιτική της απελευθέρωσης του ανταγωνισμού και την αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης και Ε.Ε.

Απαιτούμε

Την άμεση ανάκληση του διαλυτικού κανονισμού της Ε.Ε 3577/92 και του θεσμικού πλαισίου έκτρωμα 2932/01 που απελευθέρωσε της θαλάσσιες συγκοινωνίες και την εφοπλιστική ασυδοσία.

Η άδεια έγκρισης δρομολογίων των πλοίων να γίνεται με αυστηρά κριτήρια. Υποχρεωτική κάλυψη δρομολογίων για 365 μέρες το χρόνο και στις δύο γραμμές του νησιού σύμφωνα με τις ανάγκες. Υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των πλοίων με δύο μήνες ακινησία για συντήρηση. Υποχρέωση κατά την περίοδο ακινησίας των πλοίων να καλύπτονται τα δρομολόγια από άλλο πλοίο της εταιρίας και αν δεν υπάρχει υποχρεωτικά να καλύπτεται από τα άλλα πλοία κυκλικά εναλλακτικά με όλα τα πλοία.

Υποχρέωση για κάθε πλοίο που δρομολογείται και στις δύο γραμμές να εκτελεί βάρδια πλοίου επιφυλακής μεταφορά ασθενή κυκλικά εναλλακτικά.

Οι ναυτεργάτες να έχουν ουσιαστικό λόγο στο πρόγραμμα καταρτισμού των δρομολογίων με κυκλικό εναλλακτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα που να τηρούνται αυστηρά η Σ.Σ.Ε. τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης το ρεπό, γενικότερα τα δικαιώματα των ναυτεργατών.

Οργανικές συνθέσεις των πλοίων που να καλύπτουν τις ανάγκες για την ασφάλεια των πλοίων των πληρωμάτων των επιβατών της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Εξασφάλιση των θέσεων εργασίας με πλήρη σταθερή δουλειά ελεύθερο χρόνο ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς Σ.Σ.Ε. που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες των οικογενειών τους με συγκροτημένα μισθολογικά εργασιακά ασφαλιστικά συνταξιοδοτικά δικαιώματα και συνδικαλιστικές ελευθερίες.

Κατάργηση του αντεργατικού νόμου 330/76 που έχουν επιβάλλει διαχρονικά εφοπλιστές και κυβερνήσεις.

Επαρκείς λιμενικές εγκαταστάσεις για την ασφαλή φορτοεκφόρτωση των πλοίων και την πλήρη πρόσδεσή τους ώστε να μην αναγκάζονται οι ναυτεργάτες να δένουν τα πλοία σε άλλα λιμάνια που έχει ως αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της εργασίας και τη διανυκτέρευση μέσα στα πλοία.

Μείωση των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων 50%.

Δωρεάν μετακίνηση σε ανέργους, ΑΜΕΑ, πολύτεκνους, στρατευμένους και φοιτητές.

Νέα σε εικόνες

Πρόσφατα άρθρα

Τοπική επικαιρότητα