728 x 90

Δελτίο τύπου της Λαϊκής Συσπείρωσης για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στο νησί της Θάσου

Δελτίο τύπου της Λαϊκής Συσπείρωσης για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στο νησί της Θάσου

Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελούν ένα τεράστιο πρόβλημα για όλους τους κατοίκους του νησιού. Ως τέτοιο, οι υποψήφιοι δήμαρχοι θα κλιθούν ή πρέπει να κλιθούν να δώσουν απαντήσεις στον λαό του νησιού, γιατί αντιμετωπίζουμε αυτή τη κατάσταση και το τι πρέπει να γίνει. Η εμπειρία δείχνει, ότι όσο μεγαλύτερα είναι τα προβλήματα που βιώνουμε, τόσο μεγαλύτερα είναι τα ψέματα, συστηματικότερη παραπλάνηση και η καλλιέργεια αυταπατών, από τους υπερασπιστές της ανταγωνιστικότητας και του ευρωμονόδρομου.
Για αυτόν τον λόγω ως Λαϊκή Συσπείρωση θέλουμε από τώρα να τοποθετηθούμε και να βάλουμε το θέμα από την σκοπιά των λαϊκών αναγκών.Η εμπειρία δείχνει ότι ούτε οι φιλοφρονήσεις των εκάστοτε φιλοκυβερνητικών δυνάμεων, ούτε οι υποτιθέμενες συγκρούσεις εντός των τεσσάρων τοίχων του υπουργείου, έφεραν κάτι καλό για το νησί και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες του.
Ο λόγος είναι ότι αυτές οι δυνάμεις δεν διαφωνούν σε τίποτα σε σχέση με το θεσμικό πλαίσιο στο οποίο λειτουργούν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Συγκεκριμένα, η άρση του ΚΑΜΠΟΤΑΖ Ν. 2932/01 που ψήφισε η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και διατηρεί και διευρύνει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, είναι η βάση στην οποία απελευθέρωσε και διευρύνει την ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιρειών.

Η περιβόητη ανταγωνιστικότητα, την οποία υπηρετούν όλες οι παρατάξεις πέρα από την Λαϊκή Συσπείρωση, έφερε τα σημερινά αποτελέσματα, όχι μόνο στην γραμμή Πρίνου- Καβάλας, αλλά συνολικά στις θαλάσσιες συγκοινωνίες του νησιού. Οι ίδιοι κύκλοι που προώθησαν και διαφήμισαν τον ανταγωνισμό, συνεχίζουν ακόμα και τώρα τις προσπάθειες να πείσουν ότι η λύση βρίσκεται στην αύξηση του ανταγωνισμού, προσπαθώντας να πείσουν τον κόσμο ότι ο ερχομός μιας ακόμα εταιρείας θα φέρει καλύτερες μέρες για τους κατοίκους του νησιού.

Αλήθεια, γιατί ο ερχομός της τρίτης εταιρείας δεν έφερε τίποτα το καλό στις θαλάσσιες συγκοινωνίες του νησιού; Έγιναν καλύτερες, φθηνότερες, συχνότερες ή συνεπέστερες οι θαλάσσιες συγκοινωνίες; Έφερε καλύτερες συνθήκες εργασίας για τους ναυτεργάτες; Κάθε κάτοικος του νησιού μπορεί να απαντήσει κατηγορηματικά, ότι τίποτα δεν βελτιώθηκε από την αύξηση του ανταγωνισμού. Μια άλλη πρόταση η οποία προσπαθεί να αποπροσανατολίσει και διακινείται τα τελευταία χρόνια είναι αυτή που βρίσκει την «απόλυτη λύση» στην υπογραφή των
δρομολογίων από την περιφέρεια. Μάλιστα αυτή είναι και η πρόταση που υιοθετεί και η δημοτική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι καραμπινάτη μπαγαποντιά της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ που απομονώνει τα δρομολόγια του Πρίνου- Καβάλας από το γενικότερο θεσμικό πλαίσιο έκτρωμα που υπηρετούν πιστά, αποκρύβοντας τα υπόλοιπα προβλήματα, τα πανάκριβα εισιτήρια, τις ελλιπείς λιμενικές εγκαταστάσεις, την εντατικοποίηση της δουλειά των ναυτεργατών, την ωμή καταπάτηση των δικαιωμάτων τους.

Η Λαϊκή Συσπείρωση τονίζει ότι ασφαλείς θαλάσσιες συγκοινωνίες, χωρίς κατοχυρωμένα τα δικαιώματα των ναυτεργατών δεν μπορούν να υπάρξουν. Επίσης η πρόταση για υπογραφή των δρομολογίων από την περιφέρεια από μόνη της είναι μια τρύπα στο νερό και λέγεται για παραπλάνηση. Επίσης η πρόταση που κατά καιρούς εκφράζεται για δημιουργία άλλης ναυτιλιακής εταιρείας ή για μικτή εταιρεία κράτους, τοπικής αυτοδιοίκησης και επιχειρηματιών ήγια δημοτική ναυτιλιακή εταιρεία είναι αποπροσανατολιστική ανεξάρτητα από προθέσεις, δεν αποτελεί λύση. Συνειδητά αστικοί πολιτικοί φορείς, επιχειρηματικοί κύκλοι που κάνουν αυτές τις προτάσεις υπηρετούν τον βασικό στόχο αποπροσανατολισμού του αγώνα σωματείων, φορέων και κατοίκων του νησιού ενάντια στην ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιρειών. Τέτοιες εταιρείες στα πλαίσια δήθεν της «κοινωνικής οικονομίας» με την μορφή των εταιρειών λαϊκής βάσης έχουν δοκιμαστεί και κατέληξαν να λειτουργούν με μοναδικό κριτήριο το κέρδος. Το παράδειγμα το έχουμε μπροστά μας με την ΑΝΕΘ.

Το ίδιο έγινε και σε όλη την Ελλάδα. Πήγαν περίπατο οι λαϊκές ανάγκες που υποτίθεται για αυτό δημιουργήθηκαν και θα έλυναν τα προβλήματα των θαλάσσιων συγκοινωνιών. Και αυτές οι εταιρείες, όποια μορφή και να έχουν, λειτουργούν με μοναδικό κριτήριο το κέρδος και όχι τις λαϊκές ανάγκες.Τις καταστροφικές συνέπειες της απελευθέρωσης των θαλάσσιων συγκοινωνιών και του άγριου ανταγωνισμού μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών που έφερε τα σημερινά αποτελέσματα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες του νησιού, αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να παραδεχτούν οι αστικοί πολιτικοί φορείς και φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης που στήριξαν με νύχια και με δόντια την απελευθέρωση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Όμως παρά τις διαπιστώσεις, επιμένουν σε έναν δήθεν «υγιή» ανταγωνισμό, την «υγιή επιχειρηματικότητα», προσπαθώντας να μας πείσουν ότι μέσα από τον υγιή ανταγωνισμό θα βγουν ωφελημένοι οι ανάγκες των κατοίκων και όχι τα κέρδη. Ποτέ και πουθενά δεν μπόρεσαν αυτά τα δύο να παντρευτούν . Τα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών είναι σε διαρκή σύγκρουση με τις ανάγκες των κατοίκων του νησιού για ασφαλείς, τακτικές, φτηνές θαλάσσιες συγκοινωνίες, 365 μέρες τον χρόνο.

Το θεσμικό πλαίσιο είναι που αφήνει ασύδοτη την δράση των ναυτιλιακών εταιριών, τους δίνει την δυνατότητα να επιλέξουν από μόνοι τους, την έναρξη, την λήξη, την πυκνότητα και την χρονική διάρκεια των δρομολογίων. Κανένας δημοτικός συνδυασμός δεν μπορεί να στρουθοκαμηλίζει και να μην παίρνει θέση για όλα τα παραπάνω, καθώς και για τα πανάκριβα εισιτήρια, την δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, την κατάργηση της δεκάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης. Να μην λέει κανείς τους κουβέντα για την προώθηση των«πληρωμάτων ασφαλείας» που σημαίνει ότι θα υπάρχει ένας ελάχιστος αριθμός ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα και θα ναυτολογούν όσους και όποτε θέλουν οι εφοπλιστές, ανασφάλιστοι και χαμηλόμισθοι με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Κατά την γνώμη μας, είναι αναγκαίο οι κάτοικοι του νησιού μαζί με τους ναυτεργάτες να αντιμετωπίσουμε ενιαία την αντιλαϊκή επίθεση που εξελίσσεται στο δικαίωμα του λαού του νησιού για:

Α) Ασφαλείς, τακτικές και φτηνές θαλάσσιες συγκοινωνίες 365 ημέρες τον χρόνο και την ικανοποίηση των αιτημάτων των ναυτεργατών

Β) Κατάργηση όλων των νόμων που απελευθερώνουν τις θαλάσσιες συγκοινωνίες

Γ) Δραστική μείωση των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων κατά 50% .

Δωρεάν μετακίνηση για τους άνεργους και τις οικογένειές τους, φοιτητές,στρατευμένους, ΑΜΕΑ.

Δ) Την μεταφορά ασθενών μετά το πέρας των δρομολογίων, είναι υποχρεωμένες οι υπηρεσίες του ΥΕΝ να καταρτίζουν πρόγραμμα κυκλικό, εναλλακτικό κατά πλοίο, για τα πλοία επιφυλακής, σύμφωνα με τον αριθμό των πλοίων που είναι δρομολογημένα στις γραμμές της Θάσου – Καβάλας, μέσα στα πλαίσια των ΣΣΕ, των ωραρίων εργασίας και ανάπαυσης, των διεθνών κανόνων.

Απέναντι στην πολιτική της κυβέρνησης και στην ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιρειών πρέπει να απαντήσουμε δυναμικά με κλιμάκωση του αγώνα του θασίτικου λαού. Όσο καθυστερούμε, τόσο θα χειροτερεύει η κατάσταση. Λύσεις από τα πάνω δεν μπορούν να υπάρξουν και μόνο μέσα από την συλλογική δράση μπορεί ο αγώνας μας να έχει αποτελέσματα. Με προτάσεις, υπομνήματα, συσκέψεις στα υπουργικά γραφεία και με φιέστες, δεν λύνεται το πρόβλημα, διαιωνίζεται. Η κεντρική εξουσία τα γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα. Έχουν τεθεί επανειλημμένα. Το υπουργείο έχει τσουβάλια υπομνήματα όλα αυτά τα χρόνια αλλά τα πετάει στο καλάθι των αχρήστων.

Η Λαϊκή Συσπείρωση θα πρωτοστατήσει από όποια θέση και να μας επιλέξει ο λαός του νησιού με την δράση της, μαζί με τους εργαζόμενους, τον λαό του νησιού για την προώθηση αυτών των διεκδικήσεων, την αποκάλυψη της αντιλαϊκής πολιτικής, τους στόχους που υπηρετεί.

Νέα σε εικόνες

Πρόσφατα άρθρα

Τοπική επικαιρότητα