728 x 90

Ε.Λ.Μ.Ε. Καβάλας: «Οι εκπαιδευτικοί δεν φοβούνται την αξιολόγηση, το Υπουργείο παιδείας αποποιείται τις ευθύνες του»

Ε.Λ.Μ.Ε. Καβάλας: «Οι εκπαιδευτικοί δεν φοβούνται την αξιολόγηση, το Υπουργείο παιδείας αποποιείται τις ευθύνες του»

Ανοιχτή επιστολή της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης προς τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών

Ανοιχτή επιστολή προς τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών απέστειλε το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Μ.Ε.) Καβάλας, στην οποία αναφέρονται τα ακόλουθα: «Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να διασαφηνίσουμε τους λόγους, για τους οποίους εκδηλώθηκε η μεγάλη αντίδραση των εκπαιδευτικών ενάντια στον νόμο που αφορά την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων (μέχρι την 1η Μαρτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., 90% των εκπαιδευτικών δήλωσε αποχή από την αξιολόγηση). Οι εκπαιδευτικοί ΔΕΝ φοβούνται την αξιολόγηση, γιατί δεν είναι οκνηροί, ούτε ανεπαρκείς. Κι αυτό, το αποδείξαμε σε όλη την διάρκεια της πανδημίας, όταν χωρίς εργαλεία και με ελλιπή κατάρτιση, ανταποκριθήκαμε και ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις της τηλε-εκπαίδευσης. Οι περισσότεροι προμηθευτήκαμε τα απαιτούμενα εργαλεία με δικά μας έξοδα, αυτοεπιμορφωθήκαμε και στεκόμαστε σταθερά δίπλα στα παιδιά μας, τα παιδιά σας. Αρνούμαστε τον νόμο που αφορά την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, γιατί αυτό που πρωτίστως μας ενδιαφέρει, είναι η βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, η θωράκιση και ενδυνάμωση της δημόσιας παιδείας. Ο συγκεκριμένος νόμος ΔΕΝ έχει αυτή την στόχευση. Σύμφωνα με αυτόν:

– Το Υπουργείο παιδείας ζητά από τους εκπαιδευτικούς, να προχωρήσουν αρχικά σε αξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας (εσωτερική αξιολόγηση) και στη συνέχεια, προβλέπεται εξωτερική αξιολόγηση από εξωτερικούς αξιολογητές (διορισμένα στελέχη της εκπαίδευσης). ΕΡΩΤΗΜΑ: Χρειάζεται να καταγραφεί η κατάσταση που επικρατεί στο δημόσιο σχολείο; Είναι γνωστή σε όλους και την γνωρίζει πολύ καλά και το Υπουργείο. Οι εξωτερικοί αξιολογητές καλούνται απλά να επιβεβαιώσουν την υπάρχουσα κατάσταση.

– Το Υπουργείο παιδείας δηλώνει ότι, στόχος της αξιολόγησης είναι, η βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος. ΕΡΩΤΗΜΑ: Για να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα, δεν πρέπει να αξιολογηθεί στο σύνολό του; Δεν πρέπει να αξιολογηθεί η ελλιπέστατη υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, τα ανεπαρκή βιβλία, τα παρωχημένα αναλυτικά προγράμματα, τα ανύπαρκτα επιμορφωτικά προγράμματα; Δεν είναι δυνατό να βελτιωθεί η εκπαίδευση, όταν αξιολογείται ένα μόνο τμήμα της. Αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί, αλλά ΔΕΝ αξιολογούνται τα εργαλεία με τα οποία δουλεύουν και το πλαίσιο μέσα στο οποίο δουλεύουν.

– Το Υπουργείο παιδείας θα κατατάξει τα σχολεία με βάση την αξιολόγησή τους και η κατάταξη αυτή θα οξύνει των ανταγωνισμό ανάμεσά τους. ΕΡΩΤΗΜΑ: Επιδιώκει, άραγε, το ΥΠΑΙΘ να δημιουργήσει σχολεία πρώτης και δεύτερης κατηγορίας και κυρίως να δημιουργήσει μαθητές πρώτης και δεύτερης κατηγορίας;

– Το Υπουργείο παιδείας στον νόμο που ψηφίστηκε κρατά κλειστά τα χαρτιά του, για τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιήσει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ: Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για την βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης; Το Υπουργείο δεν προτείνει τίποτα συγκεκριμένο. Πώς να εκσυγχρονίσουν οι εκπαιδευτικοί ένα απαρχαιωμένο πρόγραμμα σπουδών; Αυτό είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ. Πώς να ασκήσουν τους μαθητές στην διερευνητική μάθηση; Τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία κατευθύνουν στην μετωπική διδασκαλία και στην παπαγαλία. Στις περιπτώσεις που οι εκπαιδευτικοί διαπιστώσουν ανεπάρκεια εργαλείων και πλαισίου, πώς θα τα αντικαταστήσουν, ή θα βελτιώσουν την λειτουργία τους; Αν, π.χ., ο εξοπλισμός του σχολείου σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές είναι απαρχαιωμένος, ο σύλλογος διδασκόντων και οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, πρέπει να βρουν τους πόρους για να τον εκσυγχρονίσουν;

Στην πραγματικότητα, το Υπουργείο γνωρίζει απόλυτα την κατάσταση στα σχολεία, όπως και τι ακριβώς πρέπει να κάνει το ίδιο, για να νομιμοποιείται να έχει απαιτήσεις. Στην πραγματικότητα, το Υπουργείο επιδιώκει να αξιολογεί, αλλά το ίδιο δεν διανοείται να αξιολογηθεί ως προς τις ενέργειές του για την παιδεία. Και όλοι συμφωνούμε ότι επ’ αυτού, το πρόσημο είναι αρνητικό. Αρκεί να  θυμηθούμε: τα μέτρα που ΔΕΝ λήφθηκαν για να λειτουργούν τα σχολεία με ασφάλεια σε καιρό πανδημίας (μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα και αύξηση αριθμού λεωφορείων που τους μεταφέρουν στο σχολείο), την επιμόρφωση στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση που εξαγγέλθηκε τον Μάιο του 2020 και ΔΕΝ έγινε, ΞΑΝΑεξαγγέλθηκε το Δεκέμβριο του 2020 και δεν ξαναέγινε, τα 90.000 λάπτοπ και τάμπλετ, που εξαγγέλθηκε τον Σεπτέμβριο ότι θα δοθούν στα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς, ΞΑΝΑεξαγγέλθηκε τον Δεκέμβριο και ακόμα τα περιμένουμε, τις διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτών που δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί (η χρονιά τελείωσε) και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Το Υπουργείο παιδείας επιδιώκει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, ενώ το ίδιο δεν έχει εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για να επιτελείται το εκπαιδευτικό έργο σωστά. Η Πολιτεία οφείλει ΠΡΩΤΑ να εξοπλίσει, να ενισχύσει, να θωρακίσει το δημόσιο σχολείο. Δεν αφήνεις το δημόσιο σχολείο να φυτοζωεί και μετά το αξιολογείς και το απορρίπτεις, επειδή φυτοζωεί. Επομένως, με τον νόμο που εισηγείται το ΥΠΑΙΘ, επιχειρεί να κατασκευάσει ενόχους, για να αποποιηθεί τις δικές του ευθύνες. «Νίπτει τας χείρας του», ως άλλος Πόντιος Πιλάτος. Επιδιώκει να μεταθέσει τις ευθύνες του στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και στους μαθητές και επιμένει στην αξιολόγηση, ΟΧΙ ως έναν μηχανισμό βελτίωσης της εκπαίδευσης, ΑΛΛΑ ως έναν μηχανισμό κατηγοριοποίησης σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Για όλους τους παραπάνω λόγους, είναι αυτονόητο γιατί όλοι εμείς, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, αντιδρούμε: Είναι καθήκον μας παιδαγωγικό και δημοκρατικό».

Νέα σε εικόνες


Πρόσφατα άρθρα

Τοπική επικαιρότητα